Veelgestelde vragen

Onderstaand vindt u de veelgestelde vragen en antwoorden die zijn opgesteld door Roche in verband met de huidige leveringsproblemen. Kunt u het antwoord op uw vraag niet vinden, dan kunt u ons uiteraard altijd een mail sturen of contact opnemen met onze klantenservice via 013 578 42 49.

Waarom worden mijn Accu-Chek producten niet geleverd? 

Roche Diabetes Care heeft vastgesteld dat als gevolg van de verhuizing naar een nieuw magazijn en een verandering van de logistieke processen binnen Roche, de levering van een aantal Accu-Chek producten op dit moment niet kan worden gegarandeerd. Het betreft de levering van diabetes testmateriaal en insulinepomptoebehoren, zoals ampullen en infusiesets. Wij verontschuldigen ons voor de ongemakken die hierdoor worden veroorzaakt en doen er, in samenspraak met alle partijen, alles aan om deze situatie zo snel mogelijk op te lossen en ervoor te zorgen dat u uw diabetes therapie zo goed mogelijk kunt continueren. 

Welke Accu-Chek producten betreft het? 

Vanwege de nieuwe logistieke processen is het op dit moment niet aan te geven om welke Accu-Chek producten het precies gaat. 

Wanneer zijn de problemen opgelost? 

We hebben de oorzaak van de problemen vastgesteld en er wordt hard gewerkt om de noodzakelijke maatregelen te implementeren. Wij verontschuldigen ons voor de ongemakken die hierdoor worden veroorzaakt en doen er, in samenspraak met alle partijen, alles aan om deze situatie zo snel mogelijk op te lossen en ervoor te zorgen dat u uw diabetes therapie zo goed mogelijk kunt continueren.

Voor Roche Diabetes Care is de veiligheid van mensen met diabetes de voornaamste zorg. Daarom informeren wij u, maar ook uw zorgverlener, distributeur en belangenorganisaties over deze situatie. 

Gaat dit probleem vaker optreden? 

Nee, dit is een tijdelijke situatie die helaas het gevolg is van de verhuizing naar het nieuwe magazijn en de verandering van de logistieke processen. 

 Kan ik een ander product gebruiken? (bGM) 

U kunt als uw product niet beschikbaar is, tijdelijk een ander Accu-Chek product gebruiken (zie onderstaand overzicht). Wij adviseren u om dit te bekijken met uw behandelaar en uw leverancier. 

Kan ik een andere infusieset gebruiken bij mijn Accu-Chek Combo of Accu-Chek D-TRONplus insulinepomp? 

U kunt eventueel tijdelijk gebruik maken van een andere slanglengte of naaldlengte met eenzelfde aansluitsysteem dat op uw insulinepomp past, indien uw leverancier deze wel op voorraad heeft. Indien dit niet het geval is, kunt u, in overleg met uw behandelaar, tijdelijk gebruik maken van een infusieset met een Luer-Lock systeem van een ander merk. 

Kan ik een andere infusieset gebruiken bij mijn Accu-Chek Insight insulinepomp. 

Dat is helaas niet mogelijk. Bij het Accu-Chek Insight systeem kunt u alleen gebruik maken van Accu-Chek Insight infusiesets. 

 

 

PRODUCT 

TIJDELIJK ALTERNATIEF 

Infusiesets 

 

Accu-Chek Insight infusiesets 

  1. Accu-Chek Insight infusieset met andere slanglengte of naald/canulelengte of met een ander type naald (Accu-Chek Insight Flex of Accu-Chek Insight Rapid)

  2. Indien alternatief 1 niet beschikbaar: geen alternatief beschikbaar!
    Advies: tijdelijk overstappen naar insulinepentherapie (i.o.m. behandelaar). 

Accu-Chek Combo 

  1. Accu-Chek infusieset met andere slanglengte of naald/canulelengte

  2. Indien alternatief 1 niet beschikbaar: tijdelijk gebruik van infusieset met een Luer-Lock systeem van een ander merk (i.o.m. behandelaar). 

Accu-Chek D-TRONplus 

  1. Accu-Chek infusieset met andere slanglengte of naald/canulelengte

  2. Indien alternatief 1 niet beschikbaar: tijdelijk gebruik van infusieset met een Luer-Lock systeem van een ander merk (i.o.m. behandelaar). 

AMPULLEN 

 

Accu-Chek Insight ampullen & Accu-Chek D-TRONplus ampullen 

Voorgevulde ampullen voor de Accu-Chek Insight en de Accu-Chek D-TRONplus zijn wel beschikbaar. 

TESTSTRIPS 

 

Accu-Chek Performa 

  1. Tijdelijke overstap naar Accu-Chek Aviva bloedglucosemeter & teststrips

  2. Indien alternatief 1 niet beschikbaar: tijdelijke gebruik van een bloedglucosemeter van een ander merk (eventueel i.o.m. behandelaar). 

Accu-Chek Mobile 

  1. Overstap naar Accu-Chek Performa of Accu-Chek Aviva bloedglucosemeter & teststrips

  2. Indien alternatief 1 niet beschikbaar: tijdelijk gebruik van een bloedglucosemeter van een ander merk (eventueel i.o.m. behandelaar). 

  3.